Member2

11 November 2011

"dah lama aku tak sakit"

Alhamdulillah,......akhirnya perjalanan  yang sangat panjang, sangat jauh dan sangat lama berakhir..,.
(10/11/11-11/11/11:  bagan serai-klang-klana jaya-kuantan-terengganu)

Mode: x dpt nak lelap mata lagi sebab letih sangat.....

******

Suatu ketika Saidina Ali menangis.Lalu isterinya yg amat penyanyang iaitu saidatina fatimah dengan lembah lembut bertanyakn keadaan suaminya.Wahai kekandaku kenapakah kanda menangis?..Lalu saidina Ali yang juga merupakan suami yang amanah dan seorang hamba yang taat pada Allah dan Rasul berkata "aku menangis kerana sudah lama aku tidak sakit,aku khuatir Allah tidak mengambil kisah tentang diriku"..


Pengajaran : sesungguhnya musibah itu adalah ujian yang memiliki seribu satu kebaikan bagi hamba yang benar2 beriman dan bersabar kerana Allah kisahkan kita dengan musibah tersebut..



*******

SELAMAT MALAM PADA SEMUA...

p/s : jangan lupa baca doa tido



9 comments:

  1. yay!!!!ain pakai header lama..lalal

    http://bukankisahzombie.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum..maaf..sekadar mahu bertanya..kat mana dapat gmbar yang ada sorang lelaki berjanggut dan berkopiah, di sebelahnya ada muslimat bertudung. tertulis Ya Allah kurniakan aku imam yang soleh yang mampu memimpin keluargaku..

    ReplyDelete
  3. @qiraf

    waalaikumussalam...
    maaf lambat reply... saya amik gamba ni dari folder abang saya. kenapa ye?

    ReplyDelete
  4. owwhh..saya cuma berminat...sebab saya berpegang pada gmbar muslimin tu bertahun-tahun..baru tahu yg ade gambar muslimat disebelahnya..yg ade pada saya cuma gmbr muslimin sahaja..tu berminat nk tahu sumber nya..

    ReplyDelete
  5. @qiraf

    ouh...abg sy suka kumpul gambo2 gini.... :)

    ReplyDelete
  6. owwhh..kalo tidak keberatan possible x saya tahu sumbernya?..sebab saya berminat nk gmbar tu..

    ReplyDelete
  7. @qiraf

    Sumber yang betol2 asli wallahualam la.... susah nak detect coz gambo ni pon mcm da byk kat intrnet ni sebenarnya.... tp mmg la sgt 'nice' gambo tu... sy pon suka. thats why sy ltk kat dlm blog niey... as my hope t00...insyaAllah

    ReplyDelete
  8. jadi buleh x saya dapatkannya??

    ReplyDelete