Member2

03 March 2012

pass tak lagi?

“kak ain, leh tak tolong isi kekosongan untuk xplorace pagi esok, pleaseeeee…”

Mesej masuk inbox. Ok, fikir dan fikir aku pun reply.

“ok…insya-Allah….”

Xplorace jejak anbiya’… dalam kepala aku pagi tu semuanya task yang akan diberikan mesti berkaitan dengan sirah nabawiyyah…

Check diri balik…. sirah?

Teruskan ke check point pertama…

Soalan 1 lepas. Soalan 2 lepas. Soalan ketiga,,,……masya-Allah… aku tak dapat bagi jawapan. Masing-masing fikir, jawapan yang keluar di mulut masing-masing ketika tu… -à TAK INGAT!

Tak tahu lah apa yang aku nak respon. Sebenarnya macam sedih pun ada jugak. Sirah junjungan besar nabi Muhammad, insan yang kita mengaku sayang pun aku still x lulus….

Dalam hati… kesian kat nabi… nabi ingat umatnya, tapi umatnya ingat nabi tak.

Persoalan di sini, dalam kehidupan kita seharian, masih lagikah kita ingat nabi dalam setiap apa yang kita lakukan…




JOM MUHASABAH


ヌルル アイン 



No comments:

Post a Comment