Member2

18 May 2012

FYP's proposal presentation

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Allhamdulillah...

I want to say Alhamdulillah for many times because today Allah gave me chance to present my Final Year Project (FYP) smoothly... Even though there were some questions I can't explain detail to the panels, but I'm really enjoy with it... Maybe there was a little bit funny happened during my presentation,.

Too many things happened last night (the night before my presentation) but Alhamdulillah, I can face it. Maybe it is also reason why I'm so happy after my presentation.

My project is the new research and I need to read vigorously about this study and I have to discuss with my supervisor and other lecturer too to ensure this project success.

The things I have to do are, I need to improve my knowledge especially the mechanism in this study, and need to prepare the answer to the WHY? WHY? and WHY?


PERGH.....SPEAKING PULAK AKU...HAHA

Satu benda yang sangat penting yang aku belajar hari ni, presentation ni diadakan bukan sebab untuk meng'condemn' pelajar atau ingin mencari salah pelajar, tapi untuk lebih fahamkan pelajar tentang apa yang pelajar tu tengah buat. Dan presentation  ini jugak sebenarnya medium kepada pelajar itu sendiri untuk mengenalpasti apa yang kurang dalam kes studi mereka masing-masing atau erti kata lain kita tak syok sendiri. Selain tu, slot ini juga lebih harmoni jika dikatakan sebagai proses membetulkan apa yang salah atau pembelajaran.

(TAPI MUNGKIN MEMANG WUJUD SUASANA MENGKONDEM ITU... JIKA ADA, SABO JE LA YE...HEHE)

Jadi, semasa kita nak present tu, buka hati luas-luas untuk terima sebarang teguran atau terima sebarang jenis soalan. Kalau tak tahu, just say it and find the answer later. Aku percaya, kalau kita betul-betul ikhlas masa presentation ni, benda ni akan berjalan dengan lancar walaupun terdapat soalan-soalan yang tak dapat dijawab. Dan InsyaAllah, CUAK akan berkurangan. Yang penting kata abah... CONFIDENT!




ヌルル アイン



No comments:

Post a Comment