Member2

30 October 2010

......sebab saya ada Allah dan Rasul



Alhamdulillah... inilah program yang saya hadiri bersama hati saya...jawapannya? yup! saya juga tahu kenapa... tp saya tak boleyh bgtahu kat siniey...

bersama-sama sahabat yang memang dah lama tak bersua, betol2 buat hati saya jadi seronok bangat... dari yang saya susah nak tgor, saya boleh melawak lagi dengan dye... serius!!! saya sangat sayang sahabat saya... tanpa dyorang, saya tiada apa2 di sini... sahabat2 saya lah yang buat saya belajar banyak benda... yang betolkan kesalahan saya... sebab saya memang selalu bikin orang poning kelapaa kepala.

waduh...penat la cakap saya... hee~~~

waktu nak berjalan kat dewan aku berjalan dengan sahabat ak... ak senang panggil beliau achik... terasa sangat dekat kalu ak panggil dye achik...

dan dye panggil aku UCU... cewwah...manja gitu!

"ucu, achik dapat satu ayat baru" (lebey kurang la mcm niey ayat kitorg)
"apa dye?"
"saya tak cemburu sebab saya sayang Allah dan Rasul! sedap x ucu?, achik dapat dari (o)"
"aah la...sedap...ucu suka"
"tp achik nak tukar jadi SAYA NAK MEMBERI RUANG SEBAB SAYA SAYANG ALLAH DAN RASUL"
"achik, best la ayat tu...betol2 bermaksud...pandai (o)"

then, lepas balik dari pogram tu, malam tu...tb2 ade something yang buat aku sangat3 terasa hati masa bukak wajhulkitabbb faceb00k... 

ak pown cepat2 teringat kata2 achik sayang then, aku pown nak buat ayat yang sama sewaktu denganny jugak....

SAYA TAK CEMBURU SEBAB SAYA ADA ALLAH, SEBAB SAYA ADA RASUL DAN SEBAB SAYA ADA MAK AYAH SAYA!!!

lupakan pasal sakit hati niey...tak kemana kalu asyik layan perasaan yang tak elok ni je... better aku buat bende yang bermanfaat utk diriku...untuk agama aku... 

sekadar ingin berkongsi, masa program, aku sempat bersama sahbt2 merasai angin pantai... windu bangat sebab dah lama aku tak p pantai.... kitorang abiskan masa kutip cengkerang... SUBHANALLAH!!! cantek2... hebatnya Allah... 

masa aku kutip cengkerang2 tu, aku cuba patahkan dye...yup! sangat rapuh! aku terfikir: mungkin masa di dalam laut siput2 ni adalah antara siput2 yang hebat, mungkin dya jugak adalah ketua antara siput2 yang ada dalam laut tu... erm, bila dah sampai masany, dye hanya terdampar kat pesisir pantai dan hanya tingggal cenkerang... kalu kita cuba kaitkan dengan diri kita??? fikirkan la ye...same2 kita amik iktibar....INSYAALLAH!!!










syifaaulQ0lb

No comments:

Post a Comment