Member2

12 December 2010

sahabat....

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih…Sesekali aku terfikir tentang sahabat yang seangkatan denganku…dah lama aku diamkan mengenai mereka…apa salah mereka pada diriku…mereka orang yang baek2 sebenarnya…merekalah yang selalu buat aku senyum…nangis pown apa kurangnya… sahabat aku ini bermula dari matrik…tp yang bernama sahabat ini bertukar tika aku melangkah kaki ke UMT pulak… dan sudah tentu semuanya laen dah tak sama…aku sendiri tak tahu kenapa jiwa aku tak ngam dengan ‘sahabat’ di UMT jika dibandingkan dengan nama ‘sahabat’ sewaktu di KMPP dulu sedangkan aku yakin kita semua berada di bawah satu payung yang sama…

PENGAKUAN AKU

Minta maaf sahabt…aku terpaksa bersendirian… aku tak tipu kalian semua dengan menyembunyikan kerinduanku di sebalik senyuman manis ku….
Aku memang diri aku sewaktu kita bertemu… aku tak kan jadi hipokrit di hadapan korang… aku adalah aku… memang aku buat keputusan yang mendadak dan memang akan mengguriskan hati korang bila aku DECIDE tak nak duduk satu rumah dengan korang…I HAVE TO DO IT!!!...minta maaf sangat3 sahabat…bukan niatku untuk membelakangi sahabat… tapi aku memiliki sesuatu yang harus aku lunaskan ‘bayaran’ dulu…aku tak mahu jatuh ke lubang yang sama… dan kelak aku tak nak jadi orang yang menyalahkan sahabt dan seangkatan dengannya… izinkan aku bergerak berdasarkan keyakinanku padaNYA…berdasarkan kekuatanku daripadaNYA…bukan berdasarkan keterpaksaanku… yup…aku tak nafikan kita akan makin terpelihara jika tinggal bersama orang-orang yang soleh… dan sahabt2 aku adalah dalam kalangan yang soleh… tapi ketahuilah sahabt…sahabat sentiasa berada di hatiku…Cuma aku yang tidak layak untuk kalian… aku sedar…tiap kali aku jumpa dengan seorang sahabat, mesti dia cakap “kenapa rasa ain semakin jauh”…JAUH? Yup…aku tak nafikan jika kalian berasa aku semakin jauh untuk korang…mungkin juga aku semakin jauh dengan ITU (faham2 lah ye bg yang faham)..mungkin…terus terang aku fobia dengan ITU…dan aku takut  dengan ITU..aku minta maaf…tapi kalian…doakanlah aku supaya tidak jauh dari jalanNYA…jalan ALLAH… berikanlah keyakinan itu padaku… kita sentiasa bersama di jalanNYA…aku sentiasa menyokong korang semua… sahabtku sayang…dulu memang aku laen…aku tak menyangkalnya…dan sekarang aku laen… tapi ketahuilah sekarang adalah diriku yang sebenar,,. Aku tak mahu menipu diriku sendiri… tolonglah… fahamilah diriku,,,…yup…tidak adil di situ ye…minta maaf sahabat…aku juga akan cuba untuk memahami korang…maafkan aku lagi sekali….

Aku bangga ada sahabt macam korang… di mana-mana sebut pasal dakwah…sebut pasal islam…sebut pasal muamalat….kalian memang orang hebat…yakinilah aku memang sayang kalian…

Terukkan…

hanya sesuatu yang aku alami dulu terus menjadi hijab untuk kita bersama… maafkanku.. jangan risau sahabat ye…aku takkan lari meninggalkan korang semua…Cuma aku  berjalan perlahan …aku tak nak berlari lagi….(janji tak tipu)…maafkan aku lagi sekali…aku memang  tidak adil….maafkan aku…

Pada sahabt2 yang mengenali diriku…yang terbaca entry ini… bukanlah niatku untuk meluahkan perasaanku…aku dah lama terfikir untuk keluarkan entry ini…tapi hari inilah tanganku berlari lincah di keyboard selari dengan rentak hati bersama ditemani lagu dalam sujud cintaku... korang jangan risau…aku masih bersama korang, sahabatku yang disayangi…

kenalan itu,ramai,
kawan itu,selalu kita jumpa,
tetapi,
SAHABAT itu,sukar untuk kita lupa.



nurulainshohor

No comments:

Post a Comment