Member2

12 April 2011

1st and last injury



 
    

heee~~~ sebenarnya aku sengaja postkan entry niey, sebabny, nanti kalau lecuran ni dah baek, maksudnya, dah hilang la kesannya...huhu....aku hrp bila aku bukak entry niey satu hari nanti , aku akan tersenyum mengenang pengalaman 1st niey...hihi.....erm, mmg 'best'!

pengajaran:
1)     laen kali utamakan keselamatan even nak cepat pon....pakai sarung tgn k!

2)    untuk rawatan emergency, sapu butter lpas lepas melecur tu...IMMEDIATELY! so dye takkan rasa sakit sangat....then, basuh tgan n biarkan lama sikit dengan air...kalu nak rendam dengan air batu pon x pe... ops!!!rendam ngan air batu tu hya teori aku...tp aku buat ok lah...hee ~~~
3)    jgn salahkan sape2 k! at least kita bersyukur sebab Allah bg peluang kita nikmat sakit ni...bukan senang nak rasa nikmat sakit...asyik nak nikmat happy je...sekali sekala biarla kita dapat nikmat mcm ni kan...lg pon, ni kan salah satu ujian Allah...kita kena ingat, bukan kesusahan je ujian Allah, malah kegembiraan pon salah satu ujian dariNYA....so kita sebagai hamba kena redha dan bersyukur....InsyaAllah~~~~


masa kelam kabut ari exam semalam (11/4/11) byk gak kecederaan yang berlaku pada kosmate aku... contohnya sorang kawan chinese aku...kaki dye tercucuk dgn pisau...pergh! lg sakit dari ak! ni pon gara2 nak cepat...si A tak sedar yg dye ltk pisau dlm beg, bwk hayun2, tup2 kena kaki si kawan niey.... so waktu ni dah x leh salahkan sapa2, sebab bende dah jadi....ni la nama dye, malang tak berbau....hihi

then, si ainatul plak kena hiris dengan peeler....adoyyyy...

kak farah pon ap kurangnya, luka di tangan dan kaki cramp menemani beliau...

yang si fatimah plak kesan parut lecuran minggu lepas still ade lagi....(ni pon kes oven gak)hehe....

kesian betol la dgn sahabat aku yang tiga niey...hihi...

yang lagi best waktu masa dah nak abis, sume orang pakat kelam kabut...sume jadi huru hara...terkejar sana sini...kelentang kelentung mangkuk jatuh...haha...lawak betul waktu tu...tp komfem la waktu tu x sempat pon nak gelak, sebb aku sendiri lambat dalam 10 minit....hehe

ada lg satu insiden....masa aku ttgah masak, en H datang n beliau menjerit.... "NURUL AIN SHOHOR......AWAK BUAT APA NIEYYYYYYY" .....heee~~~ waktu ni aku pandang muka beliau, n ketawa....fatimah n yg laen kat belakang dah tahan gelak ....tp syg sbb aku tak ingat aku buat ap la waktu tu sampai boleh buat encik H jerit sebegitu rupa....yang pastinya, mende tu kelakar...hehe

No comments:

Post a Comment