Member2

22 February 2013

People leave managers, not companies

Citer pasal tempat praktikal lagi...

Alhamdulillah.... dah lima hari pun rupanya kat tempat praktikal. dah lima hari rupanya bertapa di office ni... oooooohhhoooii... aku rasa kan, aku leh kurus la duk sini, sebab x lalu makan duk sini..dah tak kesah dapat makan ke tak....ok, tetiba...ahaks

Then, dah hari ke-5 ni, dapat la tolong kat bahagian production... dapat la aku pening otak pusing wayar fikir camne nak implementkan halal kat produk company ni...perghhh!!! dari zero ok. dah macam Halal Executive dah aku rasa...tp UNOFFICIAL la...haha

Kalau aku kata kat sini tak best, bila tengok-tengok kawan aku yang duk ngomel pasal tempat praktikal dyorang tu, aku rasa aku kena bersyukur kot. Even kat sini tak besar macam company dyorang, amik kau,! kegheje kau memang kena tepat sebagai FOOD TECHNOLOGIST! Mungkin Allah nak suruh aku praktikalkan konsep syukur kot kat sini... Praktikal rohani sekali... heee...Ni namanya husnuzhon..^^

Tapi satu je masalah yang aku detect kat sini... Manager kat sini tak berjaya ikat hati pekerja. Kalau aku duk kat bahagian production, gila telinga aku ni...tapi dengor je la ye... Kalau duk opis, sama je ceritanya, cuma scene berbeza... adddooyyyy.... SEBAGAI BUDAK PRAKTIKAL, just pandang tengok lihat dengar... *pandang tengok lihat bukan sama ke?...

Kat sini je la aku mampu luah, aku mampu tulis...malas la kat fb... rasa tak selesa pulak... nway, aku cuba buat yg terbaik..  


i'm strongly agree with the statement..." People leave managers, not companies"

No comments:

Post a Comment