Member2

24 July 2011

Abg Cina Tolong

Alhamdulillah.......hari niey ada peluang utk ke dunia blogger...hoho

Sabtu.Pukul 11 pagi. Aku start moto g Bagan Serai. Dengan hajat nak beli barang nak buat pizza....

Lpas parking moto,  aku pon g la kedai kek sambil baca list dalam kepala.....dah settle sume aku pon siap nak berangkat balik...

tup2 tgok sebelah moto ada lori manyak besau..huhu..pandang belakang, ok kot...
boleh bawak kuar motor...

tgah2 nak pakai helmet, ada plak pak cik parking moto kat belakang aku...beliau just tggal sikit je utk aku....huuuuaaaaa...camne niey?...huk3

then, aku pon try jugak la....

tb2...

"dik, boleh x?"

waaaa...comelnye abang niey,.....hehe, naseb baek abang ni chinese....kui3..
dye niey nak angkut brg dr lori besaq tu....

"boleh kot...." dye pon tgok je...

ok, aku x boleh....

"mari, saya tolong...."

aku pon tersenyummm...waa, suke2...bukan senang ad org nak tolong... 
then dye tarik moto aku dr belakang....

lpas aku dah boleh kluar...

"tq2"

"sama2...belanja air"

"what? belanja air? hehe....tq ye" ok, aku x belanja pon dya..n dya pon mesti la gurau je kan

to abang cina comel... tq ye...xie xie...tp sori sebab x blanja air....SEBAB sy kena rempit cepat, 
hari dah mendung, macam mau ujan....heee~~~


even kecik je yang dya tolng aku tu, just tolong tarik moto ak, tapi alhamdulillah, dalam dunia ni masih ada orang yang baek hati...x kesah la dya bangsa laen ke ap, tp yang penting kita semua hamba Allah...
Sesunggguhmya setiap hati anak adam mmg mempunyai fitrah sukakan kebaekan...


No comments:

Post a Comment