Member2

28 April 2013

Nasi Megan Fox ala Blink-Blink

Alhamdulillah... akhirnya tercapai jugak hasrat aku nak buat nasik ni...

haaaaa.....

NASI MEGAN FOX ALA BLINK-BLINK

Amboooiihhh Class kau Jah! Nak makan nasik, nama Mega Fox! hahahaha...... tapi betul! aku amik resepi ni daripada Megan Fox. Megan Fox Malaya gitu....haha.... x caye????

Naanti aku bagi link.

Lepas aku jalan2 kat blog SAAT AKU KAU PILIH  pagi tu...petang tu terus ajak member pergi MY MYDIN. tu la, dapat g MY MYDIN jep... so, bahan-bahan aku totally different la kan dengan apa yang kak Megan Fox pakai. Tapi sebab nak buat jugak, aku bedal je.haha

First sekali, aku masak nasik. FYI, ni first time aku masak nasik selama 3 bulan ni. Nasib baik ilmu yang mak ajar masih melekat kat otak ni lagi... (kau cakap mcm susah giler je kan nak masak nasik)


Tadaaaa..ni nasinya.....


Ok...Kat MY MYDIN tu...ada ni je. so yang ni yang aku pakai. Kalau kak Megan Fox aku tu, dia pakai yang TUNA MAGIK nyer... tp aku recommend better pakai TUNA MAGIK nyer.. dia pedas-pedas sikit.

Ni paling kesian la kan... kak Megan Fox aku tu dia pakai Cheddar+Mozarella+Parmesan Pizza Plus (Perfect Italiano). Tapi sebab nak nak nak sangat buat, bedal je. Chesdale pun chesdale la.... 
(kauuuu...ngidam mengalahkan preggy kan!hahaha)  

Nasik lepas digaul sebati dengan tuna. Dan ni hasilnya. Disebabkan kat sini xde mangkuk cantik yang boleh masuk dalam oven..... yang ni pun aku bedal! loyang kek kilang punya....haha
(Memang nak 'mam' klu bos aku taw!)


Then, sila susun ye chedale itu.... klau dah guna mende ni kena la susun... kalau guna cheese tabur macam akak Megan Fox kte tu...maka tabur lah ye. Then, I want to recommend here, better guna cheese tabur... In this case, becoz very limited ingredients...lol

Then, masuk oven....kau Jahhhh...agak-agak la kan,... amacam oven aku? hahahaha


Tara....ni la hasilnya..... lepas 7 minit. Kalau lama lagi pun it's okey. 

ANDDDD....served! haha.... jemput makan.

SENANG MUDAH SIMPLE kan! nyummy2 je kan.... 

TAPI tak lama lepas tu, aku ada try panaskan nasi Megan Fox ala Blink-Blink ni dalam periuk nasi. 

Then, it worked t00... so, next time x payah la kan aku guna oven besaq gedabak tu lagi....hahaha

InsyaAllah, aku akan buat lagi Nasi MeGAn Fox ni TAPI dengan menggunakan bahan-bahan yang recommended tadi....bla bla bla...

Anyway, tak rugi aku cuba resepi ni. Kenyang perut aku! ALhamdulillah...hihi

SO...seperti yang dijanjikan.....

(sila klik ye untuk melihat resepi original nyer)

BUT...

why I called Nasi Megan Fox ala Blink-Blink????

why???

Macam aku cakap kat atas la kan., Sebab aku amik officially daripada blog kakak angkat aku... Kak Jiah...

Nak kenal?

 sila la berblog walking ke.... ---> Blog SAAT AKU KAU PILIH.
DAN kak Jiah kan Megan Fox Malaya....hehehe. 



ok...thats all. Selamat Mencuba! ^^


p/s: Thanks Kak JIah...hihi.....Miss you.








2 comments:

  1. Replies
    1. haha..tbaek la resepi ni kak...:)
      nway, akak x kesah kan ain letak nama masi megan fox tu? :P

      Delete