Member2

24 April 2013

roda tergolek-golek

Alhamdulillah...masih dapat bernyawa lagi hari ini. Masih diberi peluang untuk ditarbuyah daripada Allah. Melalui? Melalui kehidupan ini.

Betul kata orang....hidup ibarat roda. Yang di atas pasti rasa di bawah. Yang di bawah pasti rasa bagaimana di atas. Yang sedih pasti rasa gembira. Yang gembira pasti pernah rasa sedih. dan itu apa? itulah keHIDUPan. Yang bukan happy selamanya dan bukan sedih sentiasa. ting tong~~~ baru sweet kan!

Sebenarnya aku nak bagitau apa kan?

Ok fine. aku sendiri tak tahu camne nak cakap.

Tapi yang pasti tadi aku dah rasa apa yang kawan aku rasa bila dibanding depan2... ops! ini bukan kes jeles ok. ini lebih cenderung kes rasa rendah diri!

dalam hati: kerja aku teruk sangat ke??????

That actually happened. Bukan diharapkan pujian. Tapi diharapkan sesuatu yang positif.

DAN. Dalam situasi tadi... aku cuba pandang dari sudut positif LEPAS rasa down giler2. Tapi before nak dapat charge positif tu, aku terpaksa nangis. Nangis untuk mengadu pada Allah. Supaya diberi kekuatan hati untuk menerima kritikan yang sebenarnya tak disengajakan pun. Supaya kritikan itu menjadi kekuatan untuk diri aku. Supaya kritikan yang tidak sengaja itu mengajar untuk aku jadi lebih teliti.

THat'S my way to persuade my self actually.

Yelah kan....sapa nak pujuk or nak sejukkan hati kita kalau bukan diri kita sendiri kan!heee^^


















No comments:

Post a Comment