Member2

09 March 2011

report oh report

Hari-hari ku di sini berlalu tersangat lah pantas....dah masuk bulan MAC...maksudnya x lama lagi dah nak masuk final...tp suara ke'busy'an still lagi meriuhkan suasana dalam hidupku... hmmm, sem niey mmg buat ak  turun berat badan....tp Nurul Ain Shohor likes this!


lab report oh lab report....ku seru namamu...tp jauh sekali utk ak merungut,...selalu je aku buat2 terkejut... lebih kurang gini la...(WHAT???? 3 LAB REPORT kena hantar ari AHAD niey??....mati lah aku....) haha. padahal x matipon...cuma x tido je... BUT niey la student life kan....dah nama student...life pon mesti student. kann..

ap yg bayk sgt lab report tu? subjek ap hg amik sem niey ain?

sem niey ak ada 3 subjek yg kena buat ak pakai lab kot... food preparation (niey masuk kitchen, masak2....niey ari isnin...selalunya ari ni, aku bgun pling awal...aku kluar rumah pling awal, aku tido pling awal., aku sarapan paling awal) SEBAB................pg2 dah kena ad kat kitchen, pling awal aku penah kluar rumah setakat niey, 7.15 PAGI....erm....mmg aktiviti jogging aku sem lpas digantikan dengan jalan kaki pergi kitchen yg amik masa 30 minit!

lab 2: kimia analisis makanan....selaluny lab niey, aku la yg selalu buat haru biru kat group aku... sori la ea terutama sekali kat kak ana...haha....sebab? aku selalu termasuk lambat dlm lab...aku ingat lg, aku nyaris tertuang solution ap ntah kat dalam boiling water... padahal kena letak bikar dalam boiling water tu... perghhh.. menjerit la sume org waktu tu...hihi, kelakar...naseb baek aku pamdai cover,,...hehe.... yg the latest niey, tertukar solution plak...patutnya kena letak NaCl tp kitorang dgn yakinnya tuang HCl dalam...yang bestnya sume tak perasan!tp kali niey bukan salah ak sorang...sebab sume tak perasan! naseb baek, kitorg sume niey boleh dikatakan otak ala saintis, akhirnya kitorg dapat jugak bg solution tu jadi neutral...mmg terbaek la kawn2!! tp yang paling angin ngan aku kak ana la sebab muka ak waktu tu mmg mcm x jadi ap2, sedangkan group member yg lain sume dah muka risau! ak plak boleh senyum2 lgi...mana la kak ana x angin dengan hg ain oiiii!!!haha

lab 3: niey pling best la...lab mikrob! subjek mikrob best! dapat kenal dengan bakteria...tp Allah je lah yg tahu, subjek ni yg buat hidup budak foodtech tahun 2 jadi haru biru jap. mana tak ny, hari rabu masuk lab...tp kena ulang alik lab dalam masa 5 hari sebelum dapat final result... so, akibatnya, saat niey, aku ada 3 lab report mikrob yg kena kejaq termasuklah yg ari ni pye lab....as usual, 5 hari lg, bru dapat result final... oh DR NIZAM, subjek mikrob mmg best sebab dr. pon best... thanks sebab faham kitorg yg sgt bising niey... tp...yang best lagi group members lab mikrob niey sume spoting abis....so, tak terasa sgt la.... (credit to KAK FARAH KHAI, FAD, NAB,  n ALI)....teknik2 dalam mikrob pon best...

contohnya:

kalu kita nak spreading,..ni boleh apply pd sapa yg nak main hoki!hehe


 betol x ak ckp.....heee ~ ~ ~

kalu kita nak streaking...ni boleh apply untuk sapa yg suka melukis,


teoriny gini la...


niey yg aku 'lukis'...hehe, x jadi...sebab x de single colony...hee


dah la...stop jap pasal lab report...

SO...x jadi hal la...bila ada org yang lama x nampak ak...

mesti ckp gini


''ain datang sini jalan ke?''
(aku pon jawab la ye)...
''ouh, patut la makin kurus''

lagi

''ain, kenapa ain makin kecik?''
ops!aku x tahu nak jawab ap'''

lagi

''kak ain,....lamanya x jumpe''
kenapa kak ain nampak kurus niey?''

lagi

''ain, baju niey mmg beli besar ke ap?''
ak: ???????

lagi

''ain, sem niey ak x nampak pon ko pergi jogging...jom jogging petang niey''
ak: bukan aku x mau p...tp ak x dak transport la nak p...
''alasan! ke kau rasa dah cukup kurus?''
ak: huh?????hnya mampu buat camni  ( =P) kat org tu

lagi... (last)

masa ni tgah jalan ngan sorang kawan...then kena tahan jap ngan sorang junior ni
"kenaapa mata akak berdua niey merah''
aku: sebab kitorang jadi burung hantu!!!hehe


td bukak fb:kawan ak ad post calendar next sem! mmg best! mana x nya, cuti sampai bulan september. tp ni bukan yg aku nak utarakan kat sini...yang aku nak utarakan.... sem depan, maksudnya aku dah nak masuk tahun 3! aku tinnggal lagi 2 tahun lagi la kat tganu niey..ops! bukan! lagi setahun setengah la, sebab satu sem lgi (sem akhir) aku praktikal...kat mana aku tak tau!tp kalau boleh, aku nak cari kat perak je, kalau ad rezki laaaa.....DAN yang penting ak dah kena start plan nak buat ap untuk FYP (final year pr0ject) ak nanti!


DAN yang paling penting....saat aku nak balik PERAK makin dekat.... mak, abah....huhu....rinduuuuuu!



7 comments:

  1. kak ain : haha..sabor la yep.. hehe

    ReplyDelete
  2. win.. hehe,, spread technique bam blaja kat lab time sem1. microb lab jgk.. sem ni bam ade 2 lab. overnight lab.. bioproses n enzyme tech. pnat jgk la. rasenye byk masa dihabiskan utk lab n lab report. hehe..

    ReplyDelete
  3. @An3p

    huuu...
    th, laen la dye x homesick... :P

    ReplyDelete
  4. @qurratul qalb

    bam....windu!
    win tahun 2 niey amik 2 subjek mikrob...
    sem lpas food microbiology
    sem niey advanced food microbiology...
    nak kata penat, mmg la kan... tp bam mesti marah win kalau win mengeluh kan...hehe

    bam...win windu bam sgt!

    ReplyDelete