Member2

15 June 2011

Dah Ada Ke Belum?

Assalamualaikum, alhamdulillah...aku masih ada masa nak berblogwalking....n post entry....

erm....sebenarnya aku baru balik dari koop. rehat kejap. Jap lagi pukul 3 pergi koop balik. Layan kerenah budak2 sekolah....

tadi, masa tgah2 sebuk me'photostat' budak2 niey punye, ada sorang cikgu ni datang. Aku ngan beliau dulu kira kamcing la jugak. 

"ain, jom sembang jap. lama dah tak sembang ngan ain"

"hehe....aah la cikgu, dah lama x sembang ngan cikgu"

"cepat! cakap ngan cikgu ain kawan ngan orang mana sekarang"

pergh...cikgu ni. soalan ni yang ditanye nya....terKEZUT aku.

"mana ada cikgu...mana ada sapa2 lagi..."

"aih...x kan x dak...ain, waktu tgah study niey la kena carik....dah keja nanti susah dah nak carik..., kiranya, nanti dah abis belaja. dah ada orang, x payah buang2 masa lagi nak mencari...haaa, ain sekarang belajaq kat mana? bapa tahun? sekarang ni dah tahun ke berapa?"

"sayakat ganu....kos sy  4 tahun cikgu....la ni dah abis tahun 2...kira nak abis lagi 2 tahun lagi la..."

"haaaa....2 tahun ja lagi....sekarang ni umuq ain dah berapa"

"saya dah nak dekat 21, cikgu..."

"dah nak 21.....x pe....ain cari je dulu...kawan je...dulu waktu sekolah mmg la cikgu marah kalau budak2 duk kawan x tentu hala,  tp macam ain sekarang ni, dah laen. dah dekat dah dgn masa tu...."

"hehe, cikgu niey....cikgu tau dak, sume cikgu sekolah niey yang saya jumpak, mesti  nasihatkan sy mcm ni"

"erm...betol la tu ain kata cikgu2 sume,...so cpat cakap kat cikgu...sekarang tgah kawan ngan orang mana...x kan x dak kot"

"haha...cikgu niey,..kawan2 je ada la cikgu...."

"erm, ckp ngan cikgu...ain nak orang mana...abah ngan mak dah tau ka"

"hahaha.....cikgu, kalau boleh sy nak org yg dekat2 je...biar la org Perak je.... abg2 sy sume yang jauh2... along, pahang. angah, kalau ada jodoh ngan orang johor. saya biar la ngan orang Perak je...tu pon kalau jodoh saya mmg dgn org perak, cikgu.....mak ngan abah tau je ngan sapa sy kawan...saya bgtau je ngan mak ngan sapa sy kawan"

"haaa,,,elok la tu.... so mmg ain dah ada la ni?"

"saya x kata pon saya dah ada cikgu...."

"la ain ni, malu plak nak ckp kat saya"

"betol cikgu..."

hahahaaha.....cikgu...boleh plak serang aku dgn soalan2 gini. cikgu tya mcm aku ni laki je... laki ni, dye punye kuasa veto dya kan tinggi lagi. kalau dah berkenan, nak kawen terus ckp. [bagi pendapat aku la...] tp kalau perempuan camne? nak direct gak ea....

"ain kawan ngan orang sebaya ka ngan tua sikit"

"haha...cikgu, mana bagus...sabaya ka tua sikit"

"mana2 sama ja...cuma yang tua ni dya matang sikit.... so ok la..."
"ain, ni cikgu nak pesan.... nanti kalau nak buat pilihan, biarlah pilih dengan orang yang sayang kita, bukan kita yang beriya sayang org tu... kalau kita duk sayang beriya, takut dya x sayang kita. nanti kita yang frust. kalau kita pilih orang yang sayang kita, sure dya akan sayang kita. kita pon kena sayang dya jugak.."

"hehe..betol3 cikgu...terima kasih..."

"haa....ain carik orang dekat je la ain...orang Perak pon ok. abang2 ain sume dah jauh..."

"haha.....ameeeeeeeeeeeeeeeeeen....cikgu doakanla ye kat saya...terima kasih, cikgu...."

"ok ain, sy nak g kelas..ingat tau pesan cikgu"

pergh...nasihat dari sorang cikgu... Lupa plak aku nak mention nama cikgu... cikgu ni, namanya CIkgu Rofiza. cantik, manis n solehah.....kalau ikutkan cikgu, mesti banyak lagi yang cikgu nak tya....naseb baek cikgu ada kelas. kalaux, x tahu la aku nak jawab ap.......aku lemah sikit kalau tya bab2 niey.... aku x tahu.... 

hoho....insyaAllah...sumenya balik pada jodoh....doa je la ain ye pada Allah. sesungguhnya Allah itu pencipta cinta... pemberi cinta....







***



Nurul AIn Shohor

18 comments:

  1. bile masuk 21 ++ nie sume org jadi risau biler kita tak berpunya lagi kan?? haha ..takpe2.insyaAllah, jodoh yg baik dr Allah utk ain shohor :))

    ReplyDelete
  2. ehem..ehem..
    lecturer ema pun penah cakap gini..


    "kamu yg perempuan2 ni, dah ada calon belom?? kamu jgn la jual mahal sgt, nanti tak laku, susah nanti. zaman sekarang, lelaki yg berkualiti makin sikit. lagipun kamu dah nak abes diploma, better cari la. jgn tggu je. kamu taw x, perempuan kalo x kawen bila dah 26, tu dikira andartu. kamu nak ke??"

    pastu hari tu tcer intan ada cakap,
    "haaa akma, kamu dah ada belom?? kamu dah 21 dah kan. lelaki zaman skg mmg banyak, tapi x semua berkualiti, ada yg lembut, bla..bla..bla.."

    hehe..xtaw nak cakap ape.
    tapi based on ape yg aen citer dkt ema, ema tawu aen dah ada someone!!

    kan?? kan?? kan??

    ReplyDelete
  3. ehem..comey gambar kat bwh tuh..haha

    akema: so ap ag ema..cri la..bsok ko da msok 21 da..haha

    ReplyDelete
  4. dear yayien:
    aah...sume dah start bertanya...hehe
    doakan ye...insyaAllah...ain adnan pon same2....heee~~~

    ReplyDelete
  5. akhma:
    sume ckp yg sama kan3....

    erk????dah ada ke??? ops!!!

    ReplyDelete
  6. hanif: so, apa lagi. sila la sign up sekarang...

    aah la ema, esok dah genap 21...so apa lagi...ain n hanif lambat lg...ngeh3

    ReplyDelete
  7. sign up ap nieyh..??
    haha..

    btol2..kitaorg lmbt ag.
    xsmpat nk dftar ngundi gak..hoho

    ReplyDelete
  8. eh...sori2..hehe...ingatkan ckp yg "soulmate sign up" tu...heee

    aah...gambo yg tu comel kan3....

    ema....aah, kitorg x leh ngundi lagi....hehe

    ReplyDelete
  9. ehem..ehem..amboiii cik ain & encek hanif ni, macam berpakat2 je..



    ain, hehe.. kalo dah ada yg sesuai, nanti ema bgtaw ain.. skg dlm proses kawan2 je dulu..


    anep, ko jgn tggu lama2, nanti melepas, ko jugak yg susah..mcm la aku xtawu pasal ko dgn cik tuan rumah kita neh..haha..opsss..terlepas suda..

    ReplyDelete
  10. okeyh....nanti bgtau ea....
    x sabau ni....
    insyaAllah, ain doakan yg terbaek....

    ops!!!! zzzzZZZzzzz

    ReplyDelete
  11. zzzZzz to akema..
    haha..

    wow da ade da rupenye akema nie..haha..roger gak ak nnt taw..nk taw gak..
    xpe2..gudluck2..hee..

    ReplyDelete
  12. erm....betol3...

    sokong hanif....erm, nanti leh g makan nasi minyak kenduri ema nanti....sslrppp....

    hehe...

    ReplyDelete
  13. erm....betol3...

    sokong hanif....erm, nanti leh g makan nasi minyak kenduri ema nanti....sslrppp....

    hehe...

    ReplyDelete
  14. ahaha..entah2 g kenduri ain & a*ep dulu..ain & a*ep kan degree..ema n dia baru nak masok dgree..hehe.. :P


    # akema yg malas nak log in.

    ReplyDelete
  15. ema, ain doakan ema dan si dia....
    hee~~~~

    ReplyDelete
  16. ema doakan ain dgn a*ep.. :)
    aminnn..

    ReplyDelete