Member2

01 June 2011

sape kate ak x nak tukar hp?

Alhamdulillah,...syukur ak masih dapat hidup dalam dunia pinjaman Allah niey....

erm...ak x tahu la knp post ni laen mcm sikit bunyik nye...ap hal dgn N.A.S. niey...tb2 ckp pasal hp? x betol ke? heee... xde ap2...cuma terkesan bila ada org tgok budak f4 pakai iphone....giler la korang niey... 

nway, ak mmg suka mende elektronik niey...x kesah r camera ke (sangat minat ye...), laptop ke (tp niey kurang sikit), but yg penting is HANDPHONE. kalu aku jalan kat mana2 kedai hp, mesti aku curi2 pandang...kalu x de ap2 sikit, aku g la buat gaya nak beli....usha ni, usha tu.... tp just itu je la kan, yg mampu aku buat, nak beli...........[kena fikir 1000 kali dulu]... SEBAB???

I HAVE NO ENOUGH $$$$$!!!kih3..... btw, syukur sebab aku still ade mende alah niey n yang penting ada keazaman nak beli handphone baru.(ayat mmg x leh blah....)

ada gak orang ckp kat ak...
"ain, hp ko rosak kan, g r beli hp baru"
"ko niey x nampak ke iphone ak niey?"
 (sambil menunjukkan hp ak...mak post dr perak..nanti aku tunjuk)
"pergh,...cantik! jom snap pic"
"jom2...meh2..." 

ok...ini adalah dialog kawan aku yg layan aku....terbaek la.

then ada lagi satu...

"kak ain, tau x better pakai hp gini je, jatuh x yah risau, x rosak. kalu kak ain pakai hp yg touch screen ke ap ke...kalu jatuh, mmg pusing kepala..."

respon aku: aku senyum, then ketawa...niey mmg ayat bg aku semangat untuk terus bersederhana...hoho

NWAY, bg aku...xpe...nak pakai hp camne pon, pakai la....x kesah...yang penting ad duit, beli la seberapa canggih pon. dan bg pendapat aku, x salah kalu kita nak menghargai diri sendiri. 

MENGHARGAI DIRI SENDIRI???? 

erm,,....niey adalah ayat F.A.F.A (farah, ainatul, fatimah, ain).... bg kitorang, bila dah berkemampuan nanti, beli la ap2 yang diimpikan selama ni, n yang mana x dapat dimiliki buat masa sekarang... thats mean, kalau dah mampu nanti, nak pakai jam mahal ke, hp canggih ke, bj best2 ke...ap2 ke....jadikanlah tu kenyataan... cuma kalu BELOM berkemampuan lagi, buat la cara belom...jangan pulak paksa diri ye....tu namanya tak kesian ke diri...hee....

ok., niey dari sudut material...kite x ckp dr sudut rohani. kalau dari sudut rohani, segala penjuru hati kita kena penuhkan....betol tak? x boleh x.... kalau dalam bahasa arab, LA BUDDA...(tidak boleh tidak)

so,...kalau macam aku, buat masa niey,...cukuplah aku survey2 dulu hp yang mana aku berkenan.... x boleh nak miliki, its ok...sebab once aku beli, biar terus puas hati. so sekarang, pakai dulu mana yang ada......[hmmm,,, niey mmg ayat bg tenangkan diri....heeee~~~]....ke ada putera raja nak kasi hp kat ak.... [ok, niey statement 'K.I.D' (Kau Ingat Dapat)..maybe dalam mimpi je kot dapat....heehe]

ermmm...dah alang2 sebut pasal hp...


hmmm,...ni hp pertama aku....mmg niey paling best!hehe...terbaek la NOKIA 33sekupang niey.


then, aku pakai niey...X-hp abah...hp niey ak simpan sampai skrg...sebab ada nostalgia ngan hp niey... giler kuat....dah kena lempaq byk kali pon, still boleh guna lagi.... ermmmm


pastu up ckit...polyphonic! dye punye bunyik laen sikit dr due kat atas. tp sempat pakai kejap je. sebab kena exchange ngan abang gara2 hp dye masuk mesin basuh...huh! x pe, adik beralah...hee

niey kasi besaq sikit pic dye.... sebab niey hp first aku beli guna duit ak sendiri... himpun2 punye himpun duit, at last dapat la beli hp baru.... n aku still simpan hp niey....i syg u... =P


n then, zaman pon mula berubah.... abah bg hp niey... Nokia 7210 supernova. Hp ni limited edition, so sgt susah kalu aku nak tukar housing, bateri or something...btw, tgah2 bahagia guna hp niey, dye say bye2 dulu kat aku...huhu.... frust jugak masa dye sakit mula2 dulu...tp kejap je la...x leh frust lama2...hee

dan....niey la i-phone yang aku ckp kat atas....bajet je an.dye up sikit dr nokia2 yang ak penah guna...
coz dye ada warna!hehe ..anyway, jiwa aku dah sebati ngan hp ni..
 Nokia 1209........sampai aritu abah n mak bwk aku ke kedai hp, but aku tolak n ckp ''akak x de nafsu lagi la mak nak beli hp, akak nak kumpul duit dulu lah" hehe,...ayat mmg x leh blah,...mak abah dah nak bg hp, x nak plak kan...masalahnya bukan ap, nanti kalu dah ada hp baru, susah la nak tukar hp yg ak nak, heee..... apepon, aku suka ap yg ad sekarang.....  


SO????

yang penting sekarang, bersyukur. x salah untuk jadikan hidup kita lebih baek... n untuk jadi lebih baek, kita kena berusaha..... fighting2!!! erm,...n lagi satu yang kita mesti ingat, apepon yang kita miliki, sume ni adalah rezeki daripada Allah....macam someone pernah ckp kat aku, "niey sume rezeki, yang penting kita bersyukur"
erm,...betol3...yang penting kita bersyukur...hee...luv u lah... =)





Nurul Ain Shohor

No comments:

Post a Comment