Member2

27 June 2011

histeria makin teruk

Alhamdulillah, syukur pada Allah Taala atas segala nikmatNYA...

Erm...masin sungguh mulut sorang budak niey...

"akak, jangan tutup koop dulu, jin x mai datang beli kat akak lagi"

"amboyyy hang...nak makan cabai ka..."

Baru sat2 terjadi la apa yang si budak ni ckp...huhu

Tak tahu camne, jadi huru-hara kat kantin sekolah... menjerit sakan... bergilir-gilir budak menjerit.. aku yang kat koop mmg terkejut giler....doa dalam hati hampa jangan kacau koop...

Berkejar-kejar cikgu2 n ustaz ligan budak2 tu...aku rasa kalau depa masuk larian 1 Malaysia, menang kot. huhu...

Tak lama lepas tu...tingkap kelas sebelah koperasi pecah! sekali lagi aku terkejut. budak2 yang datang beli kat koop gelak tengok aku pucat... pastu ada budak datang mintak plaster... x ckp byk, aku bagi...

huhu! ligan punya ligan budak tu berhenti depan koop. naseb baek ustaz cepat tangkap. last2 dya pengsan...huhu...

Tak lama lepas tu keadaan jadi reda ckit.

hmmm...kali ni ada sorang budak perempuan jalan sorang2, muka macam nak nanges. Aku pon buat muka kesian la kat dya...tye, "dik......dik nak ap?" pastu dye tunjuk kat air kotak anggur...dalam hati aku, kesian budak ni,...nape dye sedih sgt....its ok la kan...layan je la adik niey...tibe2 ada sorang budak laki cakap kat aku.. "kak, dya x sehat sgt tu"... pening duk mikir...ok! aku paham..huh!

pastu ade satu geng budak pompuan plak datang...hmmm, kali ni buat aku lagi pelik... ada sorang dalam geng tu, panggil cikgu kat dalam...cikgu...cikgu... sambil senyum2...aku pon senyum je la kan kat depa tu sambil layan budak laen...tup2....AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! budak tu menjerit then terus lari...kawan2 dya terus ligan..huh! mmg kalu aku ada sakit jantung, waktu tu jugak aku jatuh... budak2 laki kat situ gelak tgok muka aku terkejut... huhuhu.....

ni kesah pagi...yang petang satu hal plak...

kali ni ada 4 orang budak prmpuan datang beli aiskrim...yang sorang tu beli sampai 4...

"amboyy adik, banyak nya makan...."
"betoi la kak...kami lapaq niey..."
"ok2...makan2..."

pastu depa lepak depan koop...budak niey duk gaya aku tak tau nak ckp camne...tibe2 aku nampak depa tak pakai kasut.... pelik la aku.. tye la adik pengawas yg jaga koop, awat depa tak pakai kasut...

"kak...depa tu baru keluaq surau...depa kena histeria kot td...x tau dah ok ka tak"

then, ak pon try tya budak tu...

"dik, ok ka x niey? x elok makan aiskrim byk2...takot demam"
"x pa la kak....sat g kalau kami kena, kami x leh minum dah....sat lagi kami nak p surau, duk sana"

aik....pelik budak ni jawab...hmmm, bg aku waktu tu kalau dya sedaq sekalipon, budak tu separasedar.. PARANORMAL!huh! kesian aku tgok budak2 tu...

Abis je bdk2 masuk kelas,...keadaan kat blok belakang pulak jadi huru-hara...hmmmm, x tahu nak ckp camne....

Yang aku terkejut sangat, sebelum ni mmg jadik histeria, tp x pernah lagi depa masuk kawasan koop... ni dah berani masuk... tingkap belakang koop pon dah makin byk yang pecah...pastu la ni macam makin teruk...

Agak2, org yang PHD tu hantaq geng jin lagi kuat ka????

actually, lepas abah pindah sekolah ni, aku jadik lemah semangat sikit... dulu, masa ada abh kat sekolah tu, aku rasa selamat sikit...tp sekarang ni...sumenya depend pada aku untuk melindungi diri... Ya Allah, tolong lah hambaMU ini...

Tadi, abah ada tya aku, "akak ada sakit2 badan x?"

dah abah tya, aku pon jawab... "abah, sebenarnya dua minggu lepas, ada orang letak surat khabaq lama..lama sangat2..kat dalam raga moto...akak buang la surat khabaq tu...yg pelikny, mana budak2 dpt surat khabaq yg lama sgt tu, depa nak buat ap n kalau nak buang buat ap buang kat dlm raga, padahal tong sampah dekat ja... tp lepas hari tu, badan akak sakit...sendi sakit...bdn jadi x larat..."

aku malas nak jadikan surat khabaq tu sebagai punca...mungkin aku yang kurang rehat or ap2..n mungkin jugak ada budak2 nak main2 ngan aku.....tp memang ada sebelum niey, kesah yg berlaku kat koop melibatkan surat khabaq lama...adoyyyy, kalu fikir2 mmg sakit kepala...

so, tadi..lpas maghrib abah ajak sume berkumpul baca yasin...depan tu abah letak air, limau, lada hitam, garam... hehe...sebenarnya abah ada ilmu sikit bab2 berubat niey... so, klau nak tahu garam n limau ni ibarat pisau tajam la pada makhluk halus ni... lpas abis baca yasin sume, abah suruh aku mandi limau...niat pada Allah dijauhkan apa2 dari makhluk alam laen...ni semua ikhtiar kita la kan, sebagai hamba...yang laen tawakal la byk2 pada Allah...


Effect dya ada negative ada positive... yang negative ny, mak bapak duk salahkan cikgu2 sebab x jaga anak2 depa betoi2 masa kat sekolah... tp cikgu2 nak buat ap kan...buat yg termampu ja lah..., SEE??? x pasai2 manusia bertelingkah pasai menda alah ni...

yang positiveny, effect pada budak2...mula nak jaga diri... Alhamdulillah...


Apapun, aku berharap sgt, org tu tarik balik perjanjian dya dengan pihak jin tu...susah kalau kita dah ikat janji dengan jin nieyh.... depa alam laen, kita alam laen... macam post aku sebelum ni, kalau dya x puas hati ngan org tu, selesaikanlah cepat...x guna buat sume ni...kesian kat budak2...depa nak ambik pmr, spm...huhu...
memang la budak2 sekolah niey ada yang liaq, tak tutup aurat bagai...tapi kalau dah jadi macam ni, mmg dah melampau sangat... x perlu nak sihirkan sekolah...

Dan buat diri kita semua, hopefully kita selalu baca Al-Quran atau zikir apa2...bak kata abah, jadikan amalan... biarlah sikit tp istiqomah...kita nak ngadu kat sapa lagi kan kalu bukan Allah...kita nak mintak tolong pada sapa lgi kan kalau bukan yang MAHA BESAR...

ok...gambaq sebesaq alam...x dak kena mengena dengan tajuk entry...hehe

4 comments:

  1. isshhh..
    seram gak en..
    patot la ain cakap mcm lemah smgt,,
    hehe..sory, ema dah lama x on9..
    btw, kuatkan smgt!!
    insyaAllah everything will be oke.. :)



    *ema

    ReplyDelete
  2. hehe...
    insyaAllah...
    tgoklah sampai bila ain boleh tahan...
    ema nape lama x on9.

    ReplyDelete
  3. aduh seramnya,,sy xtau pun..tp hri rbu kena hati2 sebab hari rabu hari keramat 'depa'...

    ReplyDelete