Member2

17 January 2013

dah seminggu kat rumah...

Alhamdulillah, rupa-rupanya dah seminggu kat rumah...

selama seminggu ni, alhamdulillah., dah buat amali untuk lesen kereta, just tunngu untuk dapat lesen L, then aku nak shoot terus untuk test JPJ...hopefully I can finish it before my internship. Alhamdulillah again, my dad dah bagi full permission  to drive... The moment that I wait most for a long time..

Then, dalam seminggu ni...aku jadi drebar kuda  moto untuk mak.... mak nak g pekan bagan serai, aku tolong rempitkan...mak ajak g kebun, aku bawak.... tuntasnya, dalam seminggu ni tak de sehari pon yang aku tak rempit lagi...

Kat kebun mak abah, aku berkenalan dengan adik. manja gila adik ni... bagus! okey, ni dia yang aku cakap adik tu!hahahaha...hari-hari aku main dengan si budak adik ni...




pastu tadi..... pergi taiping... destinasinya nak pergi hospital taiping... sebelum sampai hospital abah ajak pekena cendol n pesemboq! cun giler. wajib okey kalu mai taiping niey... meletup!



lepas tu baru la pergi hospital.... terus jadi insaf tengok orang sakit. jiran aku masuk icu. dye tengah pregnant 2 bulan. Tapi dalam masa pregnant ni, dye penat... sebelum ni dah 4 kali masuk hospital, tapi kali ni, dia terus tak dpt bernafas... tadi, masa masuk ICU tu,,......mmg mengucap panjang-panjang la kan, kita yang tengok ni pun rasa seriau, tak tau la apa yang org yang tengah mengalaminya tu... tu semua hanya Allah yang mengetahui...


Moga kita yang masih berpeluang untuk bernafas ni, dapat insaf banyak2... istighfar supaya dapat melusuhkan dosa-dosa kecil.... lembutkan lidah dengan zikir,... sucikan hati dengan bacaan Al-Quran.... perindahkan dengan solat-solat sunat...insyaAllah...

Bak kata ayah aku:
 ajal tak kenal usia. kita dah buat persiapan ke arah tu ke belum?



No comments:

Post a Comment