Member2

15 November 2012

pelangi datang. Alhamdulillah!

"ain, hari ni u kena buat sujud syukur banyak2"

Kata supervisor aku, Dr. Nizam.  ...

Dekat slumbernya, aku angkat tabik (ala2 tentera gitu) dan cakap "insyaAllah, sir... Alhamdulillah"...

Subhanallah... hari aku dikurniakan berita gembira.... result projek pun positive dan makin menemui ke penghujungnya dan keputusan untuk praktikal nanti pun dah dapat.... ALhamdulillah....

Senyum makin manis (erkkkk...?hehehe) apabila hubunganku antara insan sekeliling jauh mahu dekat makin baik dan makin nempak kemanisannya... Moga Allah rahmati semua hubunganku dengan orang2 sekelilingku....

Master? InsyaAllah juga mempunyai sinaran yang cerah... Tapi itulah hatiku masih berbelah bagi samada nak meneruskan kehendak aku atau harapan mak ayah dan supervisor sendiri...

Ok. Bab master aku nak KIV dulu.... Nanti2 aku fikir yang penting bagaimana aku nak menghadapi hidup aku sekrang dengan bahagia... InsyaAllah....

Teringat pulak perbualan aku dengan puan yang tempat praktikal tu...

beliau: ni nama apa ya?
aku: saya ain
beliau: ain hawani???
aku: aah....ain hawani.....hehehehe
beliau: tau ke sape?
aku: eh puan,,,mesti la tahu... adam mukhris kannnn......
beliau: ya ya.... pandai2.....
masing2 gelak....
beliau: nanti ada la ain hawani kat company saya ni yer...
aku: gelak lagi.... ain ada tapi bukan ain hawani la puan, nurul ain
masing2 gelak lagi....

adoyyy la ... memang jadi fenomena betul citer adam hawa tu... tapi spotting giler Puan Tini tu.... tak apa2 lagi dah gelak ketawa ngan aku... Alhamdulillah... yang penting nnti aku kena pandai jaga diri.... sebab aku ni bawak nama universiti, nama pensyarah n yang penting nama mak ayah aku sendiri...

berita gembira ini aku sampaikan pada mak ayah.... Alhamdulillah.... Mak, abah...akak nak mak abah happy...doakan anakmu ini ya,,...

Episod sedih lalu??????? oh ya... ALhamdulillah, plot sedih makin hilang (apa yang aku merapu ni pun aku tak tauuuu....heeeeeeeeeeeee).... tapi yang penting aku betul2 serahkan pada Allah... aku terima tp untuk terus berharap itu bukan lagi pada insan tapi aku berharap pada Allah.... Allah itu Maha Mengetahui....

Aku cuma berharap langit yang mendung dulu bertukar menjadi cerah dihiasi pelangi yang indah... Tapi itu kuasa Allah... Allah saja yang tahu bila Dia nak naikkan matahari semula, seindah mana pelangi yang Dia nak hiaskan langit.... Lebat mana hujan yang Dia nak turunkan .....

Cuma sebagai manusia, hambaNYA yang hina..... Janganlah lupa setiap apa kurniaanNYA setiap detik moment yang Dia kurniakan kepada kita....

MOGA TAHUN BARU yang DIA masih bagi pada kita ini, dapat buat kita lebih bersyukur, dapat buat kita untuk berazam menjadi lebih baik... INSYAALLAH....

OK...kini aku akan off untuk beberapa hari...papai,...nak pergi bercuti...heee... moga dipermudahkan segala urusan....

Kerja kat lab..... 

biar otak serabut tapi hidup kena happy gak yer....

sekali sekala kita gojes jap yer!hahaha


nurulainshohor










No comments:

Post a Comment