Member2

10 August 2011

AKu kena kejar Ular!!!

Alhamdulillah...sesungguhnya terlalu banyak nikmat yang kita tak terhitung. JOm sama2 kita ucap syukur pada Allah Taala....

Hari2 aku boleh duk depan laptop then online....nanti dah balik kampus, aku tak tau la bila boleh online. tambah2 aku duk hostel nanti...Memang kempunan la aku nak meng'online'....

OK, back to the topic.! serius ni! betul! Janji x tipu.

Ni semua cerita yang jadi masa sem lepas. 2nd year 2nd. I mean masa sem 4 la... ok masa tgah cuti, F.A.F.A (kak Farah, Ainatul, Fatimah dan Ain) pergi z00... then aku yang suka buat keja nakal niey g kacau tempat ular.... maen2 dengan ular tu...macam nak tiru gaya Harry Potter pon ada gak...konon nya la...padahal aku saja ja... 

Maen punya maen, sampai aku tak sedar yang kawan lagi 3 orang tu dah jalan jauh... xpe la kan, jap lagi aku kejar balik depa tu.. tetiba aku nampak ada seekor ular tengah gerak ke arah aku... huhu.. cuak giler waktu tu..then, aku pun lari la kan..takkan aku nak tunggu situ ja kan....

Lari dan lari dan lari.....aku nampak pokok...x sangka plak aku boleh panjat pokok tu... ntah mana ilmu aku dapat..., Maybe sebab adrenaline aku dah tinggi tahap giga kot. Cuma yang aku pelik, kenapa ular tu tak naek atas pokok tu... Bukan ka ular reti panjat pokok jugak????

Sedar2 ja, hari dah pukul 6.45 pagi.... OK, aku dah bangun lambat.....huk3...

Tapi masa lepas bangun tidoq tu, memang hati ak tak tenang. Dah la mimpi ular... 
Bukan ka kalau mimpi ular tu petanda x elok...


Lepas abis 'khidmat diri', aku terus bukak lappy...terus pergi kat satu website niey.... nak tgok ap aku jumpak??


Lagi la aku cuak kan... Then, aku cakap la kat bebudak niey.... aku ckp yang aku kena kejar ular...
Thnem depa gelakkan aku...

Fatimah siap tya lagi, "ain, ko kena patuk x?!"
Kak farah, "ain, ain jangan langkah bendul...."

Adeyyy....so no wonder la kalau sekarang ni ada yang tanya aku "AIN, KO DAH TURUN POKOK TU KA BELUM?" haha

Tak pun kalau aku nak tidur ada ja suara yang ckp... "AIN, AKU DOAKAN KO MIMPI KO TURUN DARI POKOK TU THEN KO KENA PATUK!" pastu, mmg gamat la bilik kan....

Aku.... "MASALAHNYA AKU TAK TURUN2 LAGI"...kui3....

h0h0...kerana 1 mimpi, melarat 1 sem...aku tahu, ini hanya mimpi. dan tafsir mimpi itu hanya tafsiran... tak boleh percaya kot... Tapi yang tahu itu semua YANG MAHA MENGETAHUI kan.... 

Sebenarnya aku dah sangat rindu pada mereka... tp terkeluar pulak cherita ni....erm, layannnnn...zzzZZZzzz!

Nanti lah, kalau aku mimpi kena patuk tu, pastu Allah izinkan ada org masuk minang, i'll inform k. haha... (tp kalau waktu bertunang, kena rhsiakan)...kalau gitu, time nak kawen la ak bgtau....h0h0

berangan! ain, hang tu baru ja nak masuk tahun 3...hang jangan duk gatai sangat noooo! hehe...cakap macam hang tu dah ada ja kan, padahal available lg kot...ok! tu je sebenarnya....

diriwayatkan dari Abdullah Bin Mas'ud r.a, katanya Rasulullah S.A.W bersabda; kejadian seseorang itu dikumpulkan di dalam perut ibunya selama 40 hari.sebaik sahaja genap 40 hari kali kedua terbentuklah segumpal darah beku. manakala genap pula 40 hari kali ketiga bertukar pula menjadi seketul daging. kemudian Allah SWT mengutuskan malaikat supaya meniupkan roh dan memerintahkan menulis empat perkara iaitu ditentukan rezeki, tempoh kematian, amalan serta nasibnya smada mendapat kecelakaan atau kebahagiaan. maha suci Allah di mana tiada Tuhan selainNya 
(Sahih Muslim, kitab Takdir, No:4781)

dari hadis di atas, ternyata jodoh kita telah ditakdirkan sejak azali lagi.

SO, memang sapa yang tak pernah jumpa pon, kalau mmg jodoh dye, takkan kemana jugak kan.... sama jugak, yang berkapel bertahun2 kalau bukan jodoh dyorang, takkan jadi jugak kan.... Jadinya, sekarang sama2 la kita berdoa k!



=)

4 comments:

  1. ha'ah. itulah petua mimpi org zaman dahulu. banyak maksud tersirat plak. apapun, selamat bermimpi yang indah2.hehe

    ReplyDelete
  2. @FIFIEY LYCHEE MARATION

    hehehehe...bahagianya sy bila ada orang doakan sy gitu....ok2..sy nak ameen panjang2 lah...hehe...
    ameeeeeeeeeeeeeeen.......hihi

    awak juga, semoga mimpi yang indah2 jugak...hehe

    ReplyDelete
  3. ei, mimpi berkaitan ular x elok la..

    ReplyDelete