Member2

26 August 2011

berakhirnya kesah koop

Ya Allah...lama giler aku tak meng-hupdate blog ni...bukak pon tak sebenarnya...busy giler kot... -entah ap yg aku busy, ak pon x tau- JAP. bagi aku vacuum dulu...

OK! DAH BERSIH!!!

ALhamdulillah...akhirnya, tamat pekhidmatanku sebagai pengurus jualan -cewwahhh- koop kat sekolah... Anyway, hari ni berakhir dengan happy ending..... suke3...alhamdulillah...

Banyak cherita yang tercipta sepanjang aku di koop... rasa macam sekejap je plak masa berlalu.... pejam celik pejam celik, pi mai pi mai, rupanya dah 3 bulan aku keje.... maksudnya cuti aku pon dah berbaki bape ari je lagi... suara Universiti Malaysia Terengganu pulak makin kuat.... Sem 5 @ 3rd year 1st makin galak nak tunjuk rupa..... hehe

1. Perasan Muda
Budak2 kat sekolah panggil aku adik.... ni mmg x leh blah.... tp ni waktu sebulan awal kat situ...then sume panggil akak...cuma x percaya yang umur aku dah 21....

2. Perasan femes
kawan2 kat fb makin bertambah ngan budak2 sekolah.... ramai plak budak2 sekolah yg add...

Giler. Budak f5 ajak aku kawen. LOL. paling aku tak leh lupa ayat dia..... "akak, jodoh kat tangah tuhan kan. Kalau kita berdua jodoh camne kak?" h0h0....

Lagi x leh blah., budak umur 13 tahun (f1) chat ngan aku kat fb...tetibe dye ckp...kak I LOVE YOU... adooyyy budak2 niey...nak bergurau plak ngan aku.... budak ni dah la hensem. Naseb baek dye 13...bukan 23....h0h0....

3. Kena marah
Ni besa la kan...kalu dah keje...tapi aku bukan kena marah sebab keje.... tp sebab laen.

i) aku kena tahan ngan sorang cikgu sebab bawak moto kat kawasan sekolah n tak pakai baju t-shirt sekolah.
masa kena marah tu aku diam je la, then aku senyum...pastu aku terpaksa la ckp yang aku ni bukan student sekolah tu dan aku jaga koop....ok at last, aku lepas n cikgu tu say sorry kat aku....hehe

ii) budak2 pompuan f2 yg tak leh posa marah kat aku. Ni kes "pilih antara dua!" cikgu A ckp x leh jual makanan kat mana2 budak melayu lelaki atau perempuan period atau x. yang cikgu B ni plak kata xpe, boleh jual...

satu hari tu, ada budak2 pompuan dtg sorok2, malu2 nak beli biskut LEXUS. aku pon bg je n warning makan kat tempat sembunyi kalau depa tak mau, aku x mau jual. so, x pe la....

Yang next day, aku lewat sikit datang bukak koop. yang aku terkejutny, ramai giler budak pompuan dtg tunggu aku, kata period n nak beli makanan... aku hanya insan biasa. so, aku dah x mampu nak berfikir baek so ada jugak la sangkaan buruk yang ada dalam kalangan depa tu bohong. Jadinya, mmg aku x bagi la... mmg marah sakan la budak2 tu kat aku aritu... ada yang stay kat depan koop tu ada yang blah dengan marah!

tiba2 ada budak pompuan ckp camni... "kak, td kami histeria, baek kak bg kat kami, kami nak makan!" GULP! terkejut gak aku sebab yang mintak ni mcm bukan dr budak tu je..mcm dr makhluk halus tu...entah la kenapa aku pon bg. aku malas da nak buat muka DONO kat budak tu....hang nak sangat kan, nah..hamik!haha....

iii) jadi businesswoman
ermmm, dah alang2 aku duk jaga koop tu, aku pon amik kesempatan tu carik extra income laen... mende yang paling laku ialah PIZZA! wow!hehe.....mmg best duit masyukkkk tapi tak larat lorh. aku sorang2 nak tungkus-lumus kat dapur buat pizza. zzzZZZzzz... kalu ada rezki aku, ada jugak cikgu2 tempah nak yang sebijik... paling best bila cikgu yang sama datang tempah lagi! Alhamdulillah~~~~

iv) kena kacau
ni paling menghantui aku sampai la ni.... nakdijadikan cerita satu hari tu, sorang pak cik guard ni mintak no phone aku. mulanya, aku pon pelik gak, tp dia guna alasan untuk kes emergency... Maksudnya kalau aku lupa tutup air-cond ka apa ka...dia contact aku. Sebelum ni dia kontek ayah aku je, tp sebab ayah dah tukar sekolah...aku pun bagi je nombor phone aku tu....

pergh! pak cik ni mmg x leh blah... waktu nak bukak posa dia mesej selamat bukak posa. tya aku makan apa ari ni? makan kat mana? OK! AKU DAH SALAH BAGI NOMBOR KAT ORANG!!! ...tp aku tak reply pon mesej tu. x nak aku....

next day, pak cik tu mesej lagi! adoyyyyyy! aku makin menyampah ngan pak cik tu...serius!

ok, dua hari lepas, dia kol!huhu....sekarg ni dah sampai nak meng-kol2..... aku x angkat....takot aku.
tp lpas tu dia mesej kata lampu koop menyala.... erk???? aku x tutup ka....huhu! tp aku x reply mesej pak cik tu, just tunggu abah n mak balik dr masjid.... mak abah balik je, aku ckp lampu koop menyala,.. then ayah aku ckp its ok...x yah la p tutup....dah lewat malam....

nak tak nak, aku pon reply mesej pak cik tu ckp "pak cik, ayah sy ckp xpe.trm kash bgtau"
pak cik tu boleh plak reply gini "Terima kasih kak lang sebab sudi balas mesej pak cik"
GULP! huh.... pastu dia send mesej lagi wish selamat malam....zzzZZZzzz....sampai bila2 pon aku x kan balas mesej tu...

LUAHAN UNTUK PAK CIK TU:
PAK CIK, SAYA ADA TERSALAH LAYAN PAK CIK KA? SELAMA NI SAYA RASA SAYA X PERNAH PLAK NAK DUK SEMBANG2 NGAN PAK CIK...X PERNAH KAN. KALU YANG SAYA SENYUM  SEBELUM NI PUN SEBAB RESPECT PAK CIK SBG ORG TUA JA. TAK PERNAH SAYA NAK PIKIR APA2...SO PAK CIK TAK PAYAH LA NAK INGAT LAEN2... TOLONGLAH PAK CIK, KALAU DULU SAYA MMG HORMAT PAK CIK, TAPI LEPAS PAK CIK BUAT GINI DAH BUAT SAYA MACAM TAK SUKA, MARAH, BENCI N SEGALA BAGAI KAT PAK CIK... NASEB BAEK LA MINGGU NI MINGGU LAST SAYA N PAK CIK JAGA MALAM. SAYA DAH TAKUT NAK JUMPAK PAK CIK.


ok,...hal pak cik ni biar la...malas aku nak pikir...

v) ni last. Alhamdulillah, dengan duit yang aku dapat setiap hujung bulan aku dapat tukar handphone. even bukan lah hp the latest tp bg aku, ok la untuk aku appreciate diri sendiri....h0h0....at least bila nampak hp tu, nampak jugak la duit aku p kat mana kan...hehe



ok..yg laen kat bawah ni sume gamb02 kenangan.











 niey la mesin yg selalu buat kepala aku pusing...hehe

 sweet je budak2 mintak aiskrim...


 ihsan dari LOKMAN. pengawas koop yg sudi buat menda alah niey...macih3




7 comments:

  1. Imba pak guard...

    ReplyDelete
  2. ceh k ain skrang da maju... da jd business women... :) erm, blhla ajar hanis camna nak wat pizza tu... :)

    ReplyDelete
  3. @IZZATUL HANIS SHAARI

    InsyaAllah...xde masalh....bila jumpe nanti deh...hehe

    ReplyDelete
  4. wah Ain.. jual piza....bgus2.. =) suke2..

    ReplyDelete
  5. @Shasa Aizawa

    yohooo...alhamdulillah,.....bakat dr Allah...hehe

    ReplyDelete