Member2

31 May 2010

Warna-warni kehidupan…


Alhamdulillah, petang tadi sempat ikut mak dan abah pergi ke pekan koboi kat tempatku, pekan bagan serai… walaupun aku tahu, bukan pergi mana pun, just beli barang je…tapi better ikut dari duk umah sorang-sorang layan tv…
Pastu, sampai la kat satu kedai nie…aku ngan mak just tunggu abah kat depan kedai. Nak dijadikan cerita adala dua orang mak cik india nie..dyorang nak beli plastic kanvas,…so uncle kedai tu datang la bawak gunting…entah kenapa aku perhati je gelagat dyorang… ikut pengamatanku, mak cik tu nak mintak kurang harga, tp uncle tu tak bagi…apa lagi…mengomel la  mak cik berdua tu dengan bahasa tamil (sayang, aku tak faham)… aku tersenyum sorang2..tertanya jugak sorang2, mak cik tu nak beli banyak ke?? Jadi, aku tengok lagi…uncle tu masuk dalam kedai amik pembaris  1 meter . uncle tu just ukur sampai 3 meter…tibe2 aku tersenyum sorang n kata memangla tak dapat kurang anty…3 meter je pown, laen la kalau 10 meter…then yang buat aku lagi suka, mak cik tu sampai tepuk dahi….chumell betol gelagat dye…

Tiba2, uncle tu pandang aku, so aku senyum je lah kat dye, mungkin dye perasan yang aku tengok dyorang…pastu uncle tu geleng kepala…sekali lagi buat aku geli hati… then mak aku tanya aunty tu, dapat tak kurang?? Pastu aunty tu jawab ‘ayo, tak dapat…mintak kurang, dya tak kasi juga…’ mak aku balas, ‘aunty beli la banyak sikit, baru dapat kurang’…tak sangka jugak mak pown tgok dyorang… then kitorang berdua senyum la bersama-sama… tak lama lepas tu, abah pown keluar….pelik je muka abah bila tgok kitorang suka…

‘’pasni, kita g kedai ekonomi jap, pastu kita g masjid, solat asar’’…suara dari abah…aku pown senyum…

Best jugak even kecik je pown bende tu….alahai mak cik, sian mak cik…sabar ye….hehe

syifaaulQ0lb

No comments:

Post a Comment