Member2

17 December 2012

HARI KENDURI ANGAH

Alhamdulillah... selamat semuanya kenduri di belah lelaki, angah dah kawen. Itu kenyataan yang aku kena terima... Abang aku dah kawen...

Sampai je kat rumah pagi Jumaat tu...memang banyak benda yang kena tolong emak...

Satu benda yang aku rasa bersyukur sangat sebab suasana gotong-royang masih wujud kat tempat aku.


Meriah sangat....bab2 masak, ada team nya.... potong-potong, makcik2... rebus telur... pastu makan ...pastu makan...tapi memang banyak makan pun.... konyang den! 

Malam tu (before hari kenduri) hirup sup!. ni sebenarnya jadi amalan jugak la kat tempat kitorang waktu ketika dulu... dah lama dah orang tak buat hirup sup lepas isyak... tapi masa dapat tau abah buat, hatiku GUMBIRA sangat... sbab dapat MINUM SUP...hahahaha (hantu sup betooolll)

HARI KENDURI..... ermmmm, alhamdulillah... lauk pun cukup-cukup.. x lebih x kurang... kiranya tak bazir dan tak payah nak tambah... tetamu pun seronok je makan....

Happy jugak dapat jumpa ustazah Hanim... sempat jugak ustazah bekalkan aku dengan nasihat berguna.. seronok ustazah tengok angah dengan k.ngah...


ain jangan lupa doa... doa sungguh2... solat malam....jaga diri....

Antara pesan ustazah sebelum ustazah tinggalkan aku lagi... (aayyyaaattt....hehehe...)

Soalan-soalan pada aku tak payah la ditanya... Ain bila pulak? Dah ada calon ke? Lepas ni ain pulak la kan... ermm...bertubi-tubi aku kena.haha...

Then, along dan kak long pun bahagia je aku tengok. Alhamdulillah... Best giler dapat jumpa along dan k.long n alma.... alma pun macam dah faham yang dia ada family kat perak... Along dan Kak Long banyak bagi nasihat kat aku.... sebelum balik, along cium dahi aku... 

along dan kak long... tak lama lagi dah nak dapat anak kedua... InsyaAllah


Nurul Alma Sumayyah

Selepas itu....dapat kumpul adik-beradik... aku ngan adik-adik pun happy jer... seronok bersama tolong mak abah masa kenduri angah ni...

3 dara Hj Shohor... sama tak mukanya,,, ^^

Pastu MAK ABAH...  Sebenarnya tadi, mak kol aku.... abah beriye nangis sebab sedih n rasa kehilangan angah dah kawen... Bukan tak bersyukur, tapi itulah kenyataannya... Abah cakap pada adik... ni baru anak lelaki yang tanggungjawabnya pada mak abah still ada even dah kawen, tapi tak tahu nak gambarkan perasaan bila anak perempuan dah berkawen..huuu,..aku pulak yang touching terlebih waktu mak cerita,,,. Aku tau, sebenarnya mak pun dah nangis tapi mak sibukkan diri... 

Tapi mak abah, InsyaAllah, di hati angah masih terikat mak dan abah. Akak percaya, angah pun macam along, anak yang soleh... Mak dan abah tetap nombor satu... ^^




Alhamdulillah....

DAN last sekali angah n kak ngah... MOGA perkahwinan ini bahagia hingga akhir hayat... terima lah yer hadiah simbolik daripada adik2.... hihi,,, sengaja sebenarnya ain dan adik2 beli rempah2 tu....then gula, kicap, sos, cabai, bawang n lain2 tu...hehe...... 

GAMBAR LAIN MASIH MENANTI ADIK MENGUPLOAD... TAK SEMPAT NAK AMIK...






No comments:

Post a Comment