Member2

11 December 2012

hati2... Allah tahu!

Alhamdulillah, mak abah dan adik2 selamat sampai dari pahang petang tadi....

Beriye aku tunggu waktu malam sebab nak tunggu mak story2 kat aku... alhamdulillah...

Tapi laen pulak ceritanya...

*******

Apabila hati anak ini mnedengar luahan ibu, tangisan ibu...menyatakan kesedihan...menyatakan dirinya seakan terbuang...

Hati anak mana tidak terusik....

Ya Allah, Engkau berikanlah kebahagiaan dalam hati ibuku....

Jika orang lain membuatnya menderita, Engkau berikanlah kami, anak-anak peluang untuk gembiraknnya... 

Engkau gembirakanlah ibuku disamping ayahku....

Ya Allah, peliharalah ibu dan ayahku...

Ameeennn

Sakit hatiku bila si ibu mengadu, sebak jiwaku mendengar tangisan si ibu di telefon, tapi aku hanya boleh menjadi teman bicara....

Bagiku satu, tak perlulah insan2 itu berlagak, sombong, angkuh, ego pada ibuku... sedangkan aku kira insan2 itu tergolong dalam golongan yang bijak pandai, boleh berfikir... tapi di mana silapnya sehingga lupa semua itu....

Allah tidak pandang pada berapa banyak wang yang kamu2 semua keluarkan, tapi Allah pandang berapa banyak keikhlasa yang kamu lahirkan....

Aku tidak akan sama sekali izinkan kamu2 semua menyakiti hati ibuku...

INGAT lah wahai kamu2...Allah itu Maha Pengasih... 

No comments:

Post a Comment