Member2

24 December 2012

kanak2 yang seronok main hujan....

Alhamdulillah.... Hari-hari terakhir kat UMT makin buat memori bertambah bersinar....even kat luar uiiissshhhh....matahari pun tak lalu tunjuk muka... sekarang ni kat Terengganu dah tiba musim peralihan angin. monsoon cup...hujan tak berhenti. angin kuat yang amat.ombak jangan nak cakap la kan...kuat giler. TAPI, Alhamdulillah... aku anggap semua ni sebagai pengalaman aku.

SO

sebagai seorang yang tak pernah main air ni.... (OK, aku bohong...) dengan berbekalkan alasan mengantuk writing thesis, aku dengan jiran (bilik sebelah) pun pergi buat PANTAUAN dekat depan kompleks siswa. Memang kenderaan ringan tak leh lalu situ, air pon dan paras peha... (bg aku yang kontot ni la)....

Bagai pucuk dicita, ulam mendatang.... jangan diajak pasti aku datang...erk??? hahaha.... dah kata niatnya nak main air... s0 memang enjoy la tadi kan.... orang lain muka ketat redah ayaq, aku muka heaven gila dapat main ayaq....hahaha....

ANYWAY, aku sangat happy.... kalau dengan jangan tanya kenapa ok. ni pun dah haaaasscceemm banyak kali.... h0h0h0... 

Tetiba aku teringat, malam tadi aku ada mesej my PAPA (supervisor)... Dr, minta maaf, saya tak dapat siapkan n hantar chapter 4, 5..... minta maaf Dr...bla bla bla... pandai la aku duk mengayat Dr.... 

At last Dr jawab ... ok,.. bila boleh hantar utk i check... aku replied: InsyaAllah, as soon as possible, Dr...(jawapan selamat)... Dr replied again: ok ain, bgtau kat semua, kalau 25th ni tak hantar chp 4 dan 5, 26th hantar semua sekali...

Aku tak tau nak happy ka senyum ka... Kalau aku senyum tu sebab boleh lepas tak hantaq thesis.. tapi yg buat senyuman yg comel ittew kembali hambar sebab kena hantaq semua sekali! arrrggghhhhh.... tooollloooonggggg...hehehehehe....

hamik hang! ada masa buat thesis hang buat alasan ngantuk p main ayaq...sapa suruh!

ANYWAY.... tak pe lah... sebagai punishment untuk diri ini...aku stay up malam ni berbekalkan air masak yang tawar kurang manis itu siapkan thesis... target aku, nak siapkan subtopik yang last...hihi.... InsyaAllah...

*******

tadi...masa tengah makan, my fren told me.... kita jangan mengeluh waktu hujan2 niey, sebab kita tak tahu bila Allah akan bagi kemarau, dan mungkin ketika itu, kita pun akan mengeluh jugak... 

DAN waktu hujan ni lah, masa kita nak berdoa itu sangtlah mustajab.... so...JOM BERDOA....

******












ok, salam

4 comments: